There was an error in this gadget

Saturday, November 22, 2008

Lebih Baik Diam Daripada Bercakap

Pengerusi Tetap UMNO melepaskan geram dan mempertikaikan kelayakan seorang pemimpin pembangkang yang mencadangkan supaya setiap pemimpin UMNO memboikot pemilihan pucuk pimpinan pada Mac tahun hadapan. "Jangan jaga tepi kain orang lain" antara kata-katanya yang berang dengan sikap ambil tahu pemimpin pembangkang itu.

Saya bersetuju dengan alasan pemimpin pembangkang itu, pada masa sekarang UMNO yang merupakan salah satu daripada parti komponen BN yang memerintah negara dan semestinya di antara pemimpin mereka akan dilantik menjadi menteri dan berbagai jawatan penting yang berhubung dengan pemerintahan negara. Jikalau pemimpin yang korupsi dan berbagai penyakit mazmumah yang lain sebati dengan jiwa dan menjadi gaya hidup mereka, mana layak mereka memimpin negara. Rakyat termasuk pemimpin-pemimpin pembangkang yang merupakan rakyat Malaysia sudah selayaknya campur tangan. Mengapa setiap kali Perhimpunan UMNO diberi liputan meluas oleh media massa? Ini menunjukkan banyak dasar negara dibuat melalui perhimpunan ini kerana mereka memegang tampuk pemerintahan negara.

Bercakap itu biarlah menggunakan akal dan jangan menggunakan sentimen serta nafsu semata-mata. Bersikap profesionallah dalam setiap perkara dan jika ini diamalkan, saya percaya tiada JPP di setiap negeri yang diperintah oleh pihak pembangkang.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...