There was an error in this gadget

Tuesday, March 29, 2011

Cakap Berderai-derai...Ekor Bergelumang Tahi...


"Asal buka mulut, celik mata buat dosa...", itulah yang bermain di fikiran saya bila mendengar siaran Kelantan FM dalam kereta tadi. Apa tidaknya, mulai Disember 1990 hingga kini asyik mengutuk Kerajaan Kelantan jer. Apa yang depa sebut "Kerajaan PAS Kelantan...", maknanya depa anggap Kerajaan Kelantan ni ada dua...satu Kerajaan PAS dan satu lagi tentulah kerajaan depa. bukan setakat tu...pi caghi responden-responden kononnya, ...kutuk sungguh-sungguh...Tapi saya tengok...banyak program dan idea-idea Kerajaan Kelantan yang depa ciplak...tiru...songlak...
Tengok Pajak gadai Islam, sistem perbankan Islam dan banyak lagi...Wallahu 'alam

Saturday, March 26, 2011

Apabila Nafsu Menguasai Diri...


Teringat pada zaman remaja saya dahulu (1979),seorang kakak minta tolong saya belikan dia sekotak tuala wanita. Sebelum penjual menyerahkan pada saya, dia bungkus dahulu kotak yang berisi tuala wanita itu dengan kertas surat khabar. Saya jadi hairan, mengapa begitu teliti sekali. Sedangkan benda itu sudah berada di dalam kotak. Itulah sikap orang-orang melayu pada masa dahulu. Kini, usahkan hendak bungkus malah cara memakaipun diajar melalui media. Tiada lagi sifat malu dan beradab. Bukan itu sahaja, tiada rasa bersalah dan berdosa menjaja serta mempengaruhi orang-orang lain supaya mempercayai cerita dan rakam video lucah mereka. Allah maha mengetahuinya. Wallahu 'alam.

Monday, March 21, 2011

Sepatutnya...bila DUN dah dibubarkan

Sepatutnya, bila DUN atau Dewan Parlimen bubar, tak de lagi gelaran dalam kerajaan yang diguna pakai oleh orang-orang politik (Menteri)dalam tempoh pembubaran itu. Tiada lagi kenderaan jabatan-jabatan kerajaan yang digunapakai untuk tujuan kempen-kempen pilihanraya. Sepatutnya ler...

Wednesday, March 16, 2011

Allah Tuhan Kita


Tiada daya upaya kita melainkan dengan pertolongan Allah.Jadi kenapa masih lagi mengharap pada manusia? Segala musibah yang melanda tentunya bersebab.Segala kesenangan yang dinikmati semuanya kurniaan Allah. Allahu akbar...

Sunday, March 6, 2011

Ada Ketikanya

Semalam, anak saudara saya menyapa ketika saya baru balik dari kerja, "Hari ni kan hari mengundi...ya?
"Emmm...Pakmuda tak minat dah nak tahu..." sahut saya ringkas tetapi ikhlas.
Entah mengapa kini saya tidak ada selera hendak bercakap pasal politik kepartian ni. Sudah agak letih dan meluat dengan manusia politik.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...