Wednesday, June 10, 2009

Rumah Siap Pahat Berbunyi?




Tidak dinafikan penubuhan sesebuah kerajaan itu penting dalam merealisasikan setiap tuntutan rakyat,apa lagi bagi memartabatkan setiap tuntutan Islam. Melalui mandat yang diberikan rakyat maka berautoritilah kerajaan itu dalam menggubal dan melaksanakan hukum-hukum yang telah difardhukan Allah.

Hakikatnya, mahukah pihak UMNO sama-sama berjuang untuk memartabatkan hukum-hukum Allah. Bahkan, Hukum Hudud yang telah diluluskan oleh DUN Kerajaan Kelantan telah dilabelkan sebagai Hukum Hudud PAS. Jika keikhlasan dititik beratkan, ikhlaskah pihak UMNO? Sedangkan sudah berpuluh tahun memerintah namun tiada ura-urapun untuk mendaulatkan Hukum Islam itu.

Sebaiknya, selepas bermuktamar maka sama-samalah bergerak ke arah perjuangan hakiki. Biarlah masih tidak dapat memerintah Malaysia namun perjuangan asal yang ingin melihat dan melaksanakan perintah Allah itu bersinambungan. Kita masih ada kederat dan tempat berpijak bagi merancang dan berstrategi maka manfaatkanlah. Elakkan mengelecek bola seorang diri tetapi bermain secara berpasukan. Janganlah membaling bola ke arah lawan, tetapi carilah kawan. Secara peribadinya, saya rasakan sudah-sudahlah dengan idea tentang 'Kerajaan Perpaduan' itu. Sepatutnya, perkara ini telah selesai dibincangkan dalam muktamar yang lepas. Rumah sudah siap maka janganlah ada pahat yang cuba membaikinya lagi.

3 comments:

Cikli said...

comel kuning. warna perpaduan tu.

Anonymous said...

dah ler gelecek bola sorang2.. bila tak lepah sepak pulok kaki kawan.. tak patut... tak patut...

dok gitu cikli?

CankerSaurus

pokmudo said...

Cikli: No komen.
Canker: Ada juga hok gelewak depan gol.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...