There was an error in this gadget

Sunday, October 4, 2009

Ada Petua Juga


Semalam, saya berborak-borak dengan seorang sepupu yang sekarang berkecimpung dalam bidang pembinaan. Bercerita tentang langkah-langkah yang akan diambil nanti dalam menyiapkan projek rumah adik hensemku (dahulu diceritakannya kepada anak-anaknya hensem tetapi selepas demam semasa sekolah rendah jadilah rupa semacho yang ada ini). Kataku, oleh kerana ruang kiri kanan rumah terlalu sempat dan jenkaut tidak dapat masuk maka kenalah tukang-tukang menggunakan tulang empat kerat untuk menggali lubang bagi membuat tapak menara tangki air.
Di sini, sepupuku mula membuka cerita; katanya memggali lubang ni ada petuanya supaya sang katak tidak bersarang di dalam sana. Pengalaman pertamanya menggali lubang, penuh dengan katak dan akhirnya lubang itu dijadikan tempat membuang sampah-sarap sahaja.
Apa petuanya, katanya semasa berada di dalam lubang yang digali tadi jangan melepaskan bom...(berkentut le...). Tergelak saya mendengarnya, apa-apapun itu petuanya... secara kebetulan atau tidak wallahu 'alam. 'Seekor katakpun udah bengit dibuatnya' apatah lagi kalau udah berkawan-kawan.

1 comment:

Cikli said...

yo ko pok adik tu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...