There was an error in this gadget

Sunday, June 20, 2010

Bila Sepi Berlabuh








Rata-rata manusia pada masa ini asyik bercerita tentang bola.Tapi aku,tak tahu nak bercerita tentang bola.Tengokpun idak, kalau bab main bola boleh join tapi bab tengok... entah tidak minat.
Di sini, aku ingin kongsi cerita tentang kita, "manusia" bila udah sampai peringkat "warga emas". Hanya ingin kongsi cerita sikit-sikit je...Walaupun minat bukan main pada bola...sanggup bangun awal pagi pada waktu insan lain sedang bersolat tahajud atau lena dibuai mimpi. Malah ada yang masih galak dengan karaoke. Namun masanya udah berubah, mata udah hilang ketajaman walaupun bercermin mata tebal dua inci. Telinga juga udah hilang nikmat mendengarnya, maka semuanya hambar.
Apa yang sangat membahagiakan ketika anak-anak dan cucu-cucu pulang menjergah. Hilang segala duka nestapa. Walaupun masa terlalu singkat dirasai semasa bersama namun amat bermakna. Hilang rasa bosan dan jemu kerana tiada apa yang boleh dibuat.Jikalau semasa ketiadaan anak cucu macam-macam perkara yang terlintas di kepala dilakukan mengikut gerak hati, yang penting tangan bekerja bagi mengeluarkan keringat dan untuk menggelakkan terlampau kuat tidur.
Itulah yang dapat dilakukan seorang warga emas bagi menghilangkan kebosanan semasa bersendirian.

2 comments:

Cikli said...

cende pokwil

AyohNik said...

klass hasil kerjatangan pok will.. ada iras2 menantu dia :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...